Українські підлітки щодня проводять чимало свого часу у соціальних мережах. Так, 44,7% дітей протягом робочого тижня проводять у соціальних мережах 4 години і більше, а у вихідні цей показник зростає до 54,9% . Водночас Україна є однією з найчисельніших аудиторій TikTok в Європі з понад 15-ти мільйонів активних користувачів: 68% українських підлітків щодня користуються ТікTок.
З метою популяризації інформаційної та медійної грамотності, БО «Smart Angel», створили розважально-просвітницький канал у TikTok – «Fake.Busters /Мисливці за фейками». Ініціатива здійснюється за
підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії. З часу створення каналу у грудні 2024 року розміщені на ньому відеосерії зібрали близько 2 мільйони переглядів і понад 115 тисяч реакцій аудиторії. Серед тем на каналі пропонуються такі: як вберегти свої персональні дані; як розпізнати шахрайство, ботів, вигаданий та маніпулятивний контент; анонімні авторитети з інтернету як ненадійне джерело інформації та інші. Вдалим виглядає формат коротких відео-скетчів з акторами: у кожній серії герої потрапляють в різні життєві онлайн-пастки, сумніваються в інформації із соціальних мереж інамагаються розібратися, як слід реагувати на очевидне шахрайство, цькування, маніпуляції та фейки. Канал доступний за посиланням:
https://www.tiktok.com/@fake.busters?is_from_webapp=1&sender_device=pc